Vrijwilligerswerk

“Ik ben trots op mijn vrijwilligersfunctie bij de Bieb. Ik heb als vrijwilliger met Klik & Tik én het digitaal vragenuurtje al vele mensen verder mogen helpen om hun weg te vinden op hun computer, tablet, telefoon en internet. Het is enorm dankbaar werk en geeft ook mij veel voldoening!”

Henny Joosten, vrijwilliger de Bibliotheek Panningen

Maak maatschappelijke impact als vrijwilliger

De Bibliotheek heeft een belangrijke functie in de maatschappij. We helpen ieder jaar heel veel mensen (beter) Nederlands te leren schrijven en lezen, om te leren gaan met een computer en het internet en voorzien iedereen van betrouwbare kennis en informatie. We zijn een ontmoetingsplek voor de gemeenschap en doen er alles aan om een fijne en veilige plek te zijn waar mensen hun kennis en talent kunnen ontwikkelen.

Dat kunnen we natuurlijk niet alleen. Gelukkig mogen we ieder jaar rekenen op de inzet van vele fantastische vrijwilligers.

Omdat er steeds meer vraag is, zijn we op zoek naar nieuwe vrijwilligers die graag een bijdrage willen leveren en daarvoor ook tijd voor vrij willen maken: een bibliotheek van, voor en door iedereen. Samen zorgen we ervoor dat iedereen mee kan doen in de maatschappij!

We zijn op zoek naar:

We zoeken vrijwilligers voor de volgende functies. Klik op de betreffende functie als je er meer van wilt weten en als je wilt reageren.

Wat mag je van ons verwachten?

Je krijgt goede begeleiding, een gratis abonnement, indeling van tijd gaat altijd in overleg, er zijn mogelijkheden om interne trainingen te volgen én je ontmoet nieuwe mensen en werkt in een enthousiast team!

Meer weten? Mail of bel gerust: info@debibliotheekmaasenpeel.nl of (077) 3072382. Of loop gewoon even binnen bij één van onze vestigingen.