Resultaat 1 - 10 (van 19)

• Dappere deelnemers Groot Dictee der Nederlandse Taal Bekijk details

30 november 2023

Op zaterdag 25 november namen 17 mensen uit Beesel en Peel en Maas deel aan het Nationaal Dictee der Nederlandse Taal. Het leuke was, dat de taalliefhebbers vanuit verschillende hoeken en rollen kwamen: van wethouder tot pastoor!

• Nieuwe linnen biebtas Bekijk details

30 november 2023

Bliss uit Baarlo Is de winnares van de ontwerpwedstrijd voor de nieuwe linnen biebtas.

• Warme kamers Bekijk details

30 november 2023

We leven in dure tijden. Ondanks dat het kouder wordt buiten, zetten mensen thuis de verwarming niet aan door de hoge energiekosten. De Bibliotheek Maas en Peel is een plek die open is voor iedereen en wil mensen niet in de kou laten zitten. Onze deuren staan open. We sluiten ons hiermee aan bij de actie ‘Warme Kamers’, een initiatief van het Leger des Heils.

• Creatieve Breetse kids maken graffiti spandoek voor heel Maasbree Bekijk details

15 november 2023

Een groepje Breetse kids mocht op 1 november tijdens de Heerlyck Bree avond meedoen aan een graffiti workshop. Dit omdat ze eerder meededen aan de graffiti challenge van de Bibliotheek.

• Onthulling gedicht ‘Heerlyck Bree’ door Jan Wijnhoven Bekijk details

15 november 2023

Speciaal voor Heerlyck Bree vroegen we als Bibliotheek Maas en Peel aan Jan Wijnhoven om een gedicht te schrijven over Maasbree. Want waarom is Bree eigenlijk zo Heerlyck? Jan had de verbondenheid in Maasbree niet mooier kunnen verwoorden.

• De wereld van... Bekijk details

1 november 2023

‘De Wereld van…’ is een gloednieuw TV-programma dat gebaseerd is op het bekende College Tour van KRO NCRV. In deze lokale variant mogen aanwezigen in het publiek vragen stellen aan een bijzondere gast met roots uit de regio. De gast en het onderwerp zijn iedere uitzending verschillend, maar steeds inspirerend!

• Winnaar ontwerpwedstrijd linnen tas! Bekijk details

27 oktober 2023

Vóór de zomer van 2023 organiseerden we een designwedstrijd voor hét beste ontwerp voor een linnen tas voor de Bibliotheek Maas en Peel. Iedereen uit Beesel of Peel en Maas mocht meedoen. En we hebben een winnaar! Uit de inzendingen heeft een deskundige jury het beste ontwerp gekozen.

• Terugblik Mensenbieb Bekijk details

5 oktober 2023

Met bijna alle gespreksplekken gevuld, en veel positieve reacties kijken we terug op een geweldige dag, de 2e editie van De Mensenbieb! De persoonlijke gesprekken die je een inkijkje geven in iemands leven, en de diversiteit van onderwerpen, maken dat er een hele bijzondere sfeer ontstaat. Voor iedereen die erbij betrokken is, de boeken, de lezers, én de organisatie.

• Opening expositie 'Realistische kunst in de bieb' Bekijk details

20 september 2023

‘Je kijkt je ogen uit bij deze expositie’, dat hoorde je overal tussen de regels door tijdens de drukbezochte opening van de expositie. Zo’n 55 tot 60 mensen namen een kijkje, en raakten met elkaar in gesprek over kunst en creativiteit. De expositie is te zien in de Bibliotheek Maasbree t/m 31 december 2023.

• Heej jongere! Bekijk details

22 augustus 2023

Wij zijn op zoek naar jou... dus lees snel verder

Paginanavigatie