Jaarverslag

jaarverslag 2021

de Bibliotheek Maas en Peel

Het jaarverslag 2023 van de Bibliotheek Maas en Peel is uit. Een tikkeltje BruTAAL, en we zijn er trots op!

2023 stond namelijk in het teken van ‘BruTAAL met taal’. Het jaarverslag geeft een inkijk waarom we doen wat we doen, en hoe dit bijdraagt aan de maatschappelijke pijlers ‘Goede start’, ‘Vitale gemeenschap’ en ‘Leven lang samen leren’. En op welke manier we dit nét iets brutaler deden dan wat je van ons gewend bent. Veel van onze activiteiten werden met een ‘brutaal sausje’ georganiseerd. Vernieuwend, verrassend en vaak met andere partijen of organisaties samen.

We laten zien dat iedereen BruTAAL mag zijn. Meedoen, zelfontwikkeling en verbinding – dat verdient elke inwoner. Daarom is de bibliotheek een plek die open is voor iedereen. Om te leren, te vragen, te ontmoeten, te lezen en te doen. Iedereen die deze kansen durft te pakken, is óók brutaal (in positieve zin): het betekent dat je het lef hebt om iets te doen, om een verschil te maken, of een drempel over te stappen.

Liever een fysiek exemplaar lezen? Loop dan gerust binnen bij één van onze vestigingen.

Jaarverslag 2023 online bekijken