Lizette Hilkens

Programma coördinator

Je komt mij tegen: in alle vestigingen van de Bibliotheek Maas en Peel.

De Bibliotheek Maas en Peel is de allerleukste werkplek, omdat…
Je hier bezoekers een stap(je) verder kunt brengen, we samen de ruimte hebben om hier vorm aan te geven in de brede context van de huidige maatschappij. Het is mooi om te zien dat we samen aan de slag zijn voor de gebruikers. Iedereen heeft de drive om zich in te zetten voor de missie van de bieb.

Als Programma coördinator
Houd ik me bezig met het heden, verleden en de toekomst van de activiteiten die we als bieb uitrollen. Samen met de Community Librarians én de andere teams, organiseren we activiteiten die passen bij onze missie en visie én bij de behoefte van onze gebruikers.

Het mooiste, gekste, ontroerendste, dat ik ooit heb meegemaakt bij de bieb
Is dat iemand lid wilde worden van de Bibliotheek na een toffe activiteit. Gebruikers zijn voor ons belangrijk. Maar een lidmaatschap gaat dieper, je gaat dan een verbinding aan met de bibliotheekorganisatie. Een mooi commitment dus en zo ook een compliment.

Mijn favoriete boek
Bestaat niet, simpelweg omdat ik steeds geïnteresseerd ben in nieuwe dingen. Zo ben ik steeds blij met een ander boek, tijdschrift of andere uitgave. Ik lees niet veel, tijdschriften en informatieve boeken kijk ik graag door. Die maken dat ik altijd nieuwsgierig door een vestiging wandel.

Iedereen zou lid van de bieb moeten zijn omdat
Ik zie dat iedereen er iets mee kan om zich te ontwikkelen, zichzelf te onderscheiden, iets nieuws te ontdekken en ontspanning te vinden. Zo is de Bibliotheek wat mij betreft een belangrijke organisatie.

Contact opnemen?
L.Hilkens@debibliotheekmaasenpeel.nl