Annemiek Vullings

Begeleider Taalcafé

Je komt mij tegen in: Baarlo en Kessel

De bieb is de allerleukste werkplek, omdat...
ik me vrij kan voelen om vanuit mijn hart mensen te helpen om Nederlands te leren. Dit middels mijn passie “muziek” .

Hoe kwam ik bij de bibliotheek terecht?
Ik hou van muziek (ik speel gitaar en zing), creativiteit in beeld (ik ben ook kunstschilder) en contact met mensen. Ik bedacht een plan waarbij ik, met behulp van Nederlandstalige liedjes, NT2ers onze taal wil leren. Zo ben ik bij het Taalcafé in de bibliotheek terecht gekomen.

Als Taalcafé begeleider hou ik me bezig met:
het aanleren van de Nederlandse taal. Mijn grootste doel is dat de mensen durven te spreken. Ze leren dat het helemaal niet erg is als je fouten maakt. Dat je daar juist ontzettend veel van leert en dat als je probeert in het Nederlands te praten, anderen ook de moeite doen om jou te leren kennen. Je leert alleen door te doen en te durven. Respect voor elkaars meningen en leefwijzen vind ik heel belangrijk. Soms botsen culturen en ideeën. Ik gooi dat bewust soms open om te laten zien dat het er mag zijn. Iedereen is anders, maar iedereen dient met respect behandeld te worden.

De bieb is een plek die staat voor:
rust, veiligheid, sociale contacten en netwerken. Een plek waar je optimaal hulp krijgt en veel kunt leren.

Mijn favoriete boek is:
“het gulden vlies van Thule” van Thea Beckman, omdat dit gaat over een wereld waar oorlog uitgebannen wordt en vrouwen aan de macht zijn. Waar macht niet als wapen wordt ingezet maar juist om mensen te verbinden.

Iedereen zou lid van de bieb moeten zijn omdat:
zelfs als je niet graag leest de bibliotheek heel veel te bieden heeft.