Activiteitenvrijwilliger

Ben jij gastvrij, sociaal en maak je graag een praatje? Vind je het leuk om te helpen bij activiteiten voor jong en oud? Dan heeft de Bibliotheek nu een leuke vrijwilligersfunctie voor jou!

De Bibliotheek Maas en Peel is dé (start)plek voor lezen, leren en informeren. Naast het uitlenen van boeken, is de Bibliotheek ook een plek om elkaar te ontmoeten en samen te leren en informatie uit te wisselen. Hiervoor organiseert de Bibliotheek diverse activiteiten voor jong en oud. Denk hierbij aan Makerslab activiteiten voor kinderen waar ze leren over techniek en samenwerken, voorleesuurtjes voor de allerkleinsten, debat-activiteiten voor jongeren en lezingen & workshops rond bepaalde thema’s voor volwassenen.

Activiteitenvrijwilliger Baarlo en Kessel

Voor activiteiten met veel deelnemers zijn wij op zoek naar een Activiteitenvrijwilliger in onze Bibliotheken Baarlo en Kessel.

Wat ga je doen?

• Je bent aanwezig voordat de activiteit begint en zorgt ervoor dat alles klaar staat (koffie/thee/ranja en eventuele benodigdheden).
  • Je ontvang de bezoekers, maakt een praatje, wijst waar ze moeten zijn en je biedt hen iets te drinken aan.
  • Tijdens de activiteit ben je erbij en je helpt bij eventuele vragen tijdens de pauze.
  • Aan het einde praat je nog even na met de bezoekers en ruim je weer op.
  • Als je het leuk vindt, kun je ook meedenken met de inhoud/planning van nieuwe activiteiten.

Wat mag je verwachten?

• Je wordt goed begeleid door één van onze medewerkers.
  • Inplannen gaat altijd in overleg en we houden rekening met jouw beschikbaarheid.
  • Je krijgt een gratis Bibliotheek-abonnement.
  • Er zijn mogelijkheden om interne trainingen te volgen.
  • Je ontmoet nieuwe mensen en werkt in een gezellig team.

Interesse?

Heb je interesse? Stuur dan een e-mail naar Daniëlle Tillemans (d.tillemans@debibliotheekmaasenpeel.nl) met je contactgegevens en een korte omschrijving over jezelf. Je krijgt dan van ons op korte termijn een reactie. Heb je nog een vraag naar aanleiding van deze omschrijving? Mail dan naar bovenstaand e-mailadres of bel naar Daniëlle: 06 344 579 56.