Coördinator Taalmaatjes

In Nederland hebben 2,5 miljoen mensen moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Dit zijn zowel mensen met Nederlands als moedertaal als mensen die het Nederlands als tweede taal hebben. Wanneer je de taal niet voldoende beheerst, is het lastig om volwaardig deel te nemen aan de samenleving. De Bibliotheek en het Taalpunt helpen hiermee!

Coördinator Taalmaatjes

Taalmaatjes oefenen 1-op-1 met een taalvrager de Nederlandse taal in de praktijk. En juist voor deze groep vrijwillige Taalmaatjes zoeken we een coördinator die zowel hen als de deelnemers begeleid. Je zorgt dat de randvoorwaarden voor een succesvol traject op orde zijn, houdt contact met de vrijwilligers, organiseert intervisiebijeenkomsten en monitort de voortgang van de trajecten.

Wat ga je zoal doen?

• Je gaat in gesprek met hulpvragers om te achterhalen wat iemand wilt leren en op welke manier.
  • Je maakt een match tussen een hulpvrager en een vrijwilliger en/of verwijst door.
  • Je houdt zicht op de voortgang van de verschillende taalkoppels, signaleert problemen en stuurt bij waar nodig.
  • Je schakelt met de Taalhuiscoördinator en houdt deze op de hoogte.

Wat mag je van ons verwachten?

Je werkt met een fijne groep vrijwilligers én een dankbare groep hulpvragers. Je kunt trainingen volgen, krijgt goede begeleiding en een gratis lidmaatschap van de Bibliotheek. Bovendien bieden we je een interessante en uitdagende werk- en ontmoetingsplek. Met jouw hulp lever je een betekenisvolle bijdrage aan onze maatschappij, en help je vooral heel veel mensen een stapje verder. Want iedereen verdient het toch om mee te kunnen doen in onze maatschappij?

Interesse?

Waar wacht je nog op? Bel, app of mail vandaag nog. Jouw hulp is waardevol en heel erg nodig.

Mateusz Domagalski, taalconsulent Peel en Maas

telefoonnummer 06-34457952