Gastheren en -vrouwen

Voor de Bibliotheken in Baarlo, Kessel, Maasbree, Meijel, Panningen en Reuver zijn wij op zoek naar vrijwilligers die de rol van gastvrouw of gastheer willen vervullen. Vind jij het leuk om bezoekers te ontvangen, een praatje te maken en vragen te beantwoorden? Ben jij vriendelijk en behulpzaam? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen?

De Bibliotheek is een plek om boeken te lenen en te lezen, een plek om elkaar te ontmoeten én een plek om te leren en je te ontwikkelen. Naast de vele boeken biedt de Bibliotheek ook werkplekken en kopieer/printfaciliteiten aan en worden er cursussen, workshops en informatieve spreekuren georganiseerd. Als gastvrouw / gastheer ontvang je de bezoekers en maak je een praatje. Je loopt rond door de Bibliotheek en bent het eerste aanspreekpunt voor vragen. Je creëert samen met een enthousiast team van vrijwilligers en vaste medewerkers een prettige sfeer in de Bibliotheek waar mensen zich op hun gemak voelen en hulp durven vragen!

En wat nog meer?

Daarnaast houd je je ook bezig met de dagelijkse werkzaamheden in de Bibliotheek. Je ruimt boeken op, helpt bezoekers met het opzoeken van boeken in de catalogus en je zorgt ervoor dat de publieke ruimte netjes blijft. Ook zoek je de boeken die klanten gereserveerd hebben op en zet je deze klaar. Waar nodig voer je kleine reparaties uit aan beschadigde boeken. Als je het leuk vindt, kun je ook helpen bij de diverse activiteiten die de Bibliotheek organiseert.

Wat mag je van ons verwachten?

• Je wordt goed begeleid door een medewerker om alle werkzaamheden uit te voeren.
  • Je leert hoe het computersysteem van de Bibliotheek werkt.
  • In overleg word je één of twee vaste dagdelen per week ingepland.
  • Je krijgt een gratis abonnement op de Bibliotheek.
  • Er zijn mogelijkheden om interne trainingen te volgen.
  • Je ontmoet nieuwe mensen en werkt in een gezellig team.

Interesse?

Stuur dan een e-mail naar secretariaat@debibliotheekmaasenpeel.nl met je contactgegevens en een korte omschrijving over jezelf. Je krijgt dan van ons op korte termijn een reactie. Heb je nog een vraag naar aanleiding van deze omschrijving? Mail dan naar bovenstaand e-mailadres of bel naar 077 3072382.